• 1401/11/08 - 08:33
  • تعداد بازدید : 114
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز طرح رایگان ایمن سازی دامهای سنگین علیه بیماری بروسلوز (تب مالت ) در استان آذربایجان غربی.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی ،  دکتر خلیل زاده  مدیر کل دامپزشکی استان از آغار طرح مایه کوبی دام سنگین بر علیه بیماری بروسلوز گاوی  از   8 بهمن ماه  سال جاری لغایت 22 اسفند به مدت 45 روز در سطح دامداریهای استان خبر داد .

وی گفت : در اجری این طرح پیش بینی می شود  بالغ بر  253 هزار راس دام سنگین (گاو ، گوساله و گاومیش ) برعلیه بیماری بروسلوز در سطح تمامی واحدها اپیدمیولوژیک با مشارکت بخش غیر دولتی  و نظارت بخش دولتی ایمن سازی گردند.

دکتر خلیل زاده هدف از اجرای این طرح را ایجاد ایمنیت در دامهای حساس استان جهت پیشگیری از رخداد بیماری بروسلوز و کاهش خسارت ها، تلفات و ضایعات دامی ناشی از بروز این بیماری عنوان کرد. و از دامداران استان درخواست نمود تا با اکیپهای واکسیناسیون همکاری های لازم را داشته باشند.

بیماری بروسلوزاز مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد که از 2 جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. که باعث ایجاد سقط جنین موجب ضررهای اقتصادی فراوان به جامعه شده و از سوی دیگر نیز اگر دام های مبتلا از گله حذف نشوند، باعث انتشار بیماری و کاهش تولید شیر می شود.

 

  • گروه خبری : اخبار اسلايدر
  • کد خبر : 296661
کلمات کلیدی
karimzade بهروز کریم زاده

karimzade بهروز کریم زاده

لینک کوتاه