• 1403/03/17 - 10:12
  • تعداد بازدید : 73
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه هماهنگی تشدید نظارت های بهداشتی ویژه عید سعید قربان

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی ، جلسه هماهنگی طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی ویژه عید قربان با محوریت اقدامات نظارتی بهداشتی لازم، در سالن اجتماعات شهید جمهور اداره کل دامپزشکی استان برگزار گردید.

دکتر خلیل زاده مدیر کل دامپزشکی استان در این جلسه پیرامون رعایت موازین و ملاحظات بهداشتی و رعایت دستورالعمل های ابلاغی در خصوص ذبح دامهای قربانی و پیامدهای عدم رعایت آنها و مخاطراتی و بیماری های مشترکی که می تواند سلامت شهروندان را تهدید نماید تاکید کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی استان در جلسه هماهنگی تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی ویژه عید سعید قربان از نظارت ۳۳ ناظر شرعی در عید قربان بر کشتار دام های قربانی در سطح استان خبرداد.

حجه الاسلام حاج آقای ولی زاده افزود: قربانی نمودن در همه ادیان الهی بوده و در دین اسلام به این موضوع تاکید فراوان شده است و در عید قربان مردم مومن و نیکوکار با ذبح قربانی و تقسیم آن بین نیازمندان به این سنت الهی عمل می‌کنند.

دکتر مناف زاده جانشین دادستان مرکز استان در امور بهداشت عمومی و مواد غذایی نیز بر برخورد جدی با عاملین کشتارهای غیر مجاز دام در روز عید قربان و ضرورت حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام های قربانی و تامین بهداشت عمومی و مواد غذایی شهروندان تاکید کرد و خواستار تعامل و همکاری تمامی دستگاههای ذیربط در برنامه ریزی مناسب شد.

   در این جلسه هماهنگی های لازم بمنظور برقراری تمهیدات لازم ویژه عید سعید قربان و وظایف هر یک از ادارات ذیزبط برای انجام اقدامات لازم در راستای نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در روز عید قربان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اخذ گردید.

  • گروه خبری : اخبار اسلايدر
  • کد خبر : 320591
کلمات کلیدی
karimzade بهروز کریم زاده

karimzade بهروز کریم زاده

لینک کوتاه